Forum Forum poświecone modyfikacji do gry mountblade
Forum of "With Fire And Sword mod"
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Plan / podzial obowiazkow - wersja polska - dyskusja
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum poświecone modyfikacji do gry mountblade Strona Główna -> Sprawy Ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Alex
Założyciel



Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 15:28, 05 Wrz 2006    Temat postu:

Ok więc Manitas obejmuje dowodzenie nad robotą Smile Ja postaram się go wyręczyc w innych sprawach (tak jak mówiłeś Beleg)

Tak więc czekamy na polecenia mistrzu Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Manitas
Administrator



Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 348
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 20:49, 05 Wrz 2006    Temat postu:

To się pisze 'miszczu' ;)

Ok, spróbuję zacząć:

Jako wprawka w modelowaniu/teksturowaniu proponuję zrobić na początek mapiconki.

potrzebujemy jak na razie:
- miasto
- warowne miasto
- wieś
- obóz (np. coś z namiotem)
- most
jak macie coś do dodania to proszę.

Chętni proszeni są o zgłaszanie się pojedyńczo i wybieranie co kto chce, kto pierwszy ten lepszy.
Proponuję zacząć od zaimportowania z map_icon_meshes.brf ikonki 'City' i zobaczyć jakiej jest wielkości i jak usytuowana. Gotowy model powinien mieć około 100 trójkątów, tekstura nie musi być zbyt szczegółowa (a nawet nie powinna).
Zrobiłem topic na temat teksturowania i brfów


Potrzebujemy też kogoś do scalania brf-ów - nie chcemy mieć setek plików brf. Jeżeli nikt się nie zgłosi mogę to być ja.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kosciusz
Lisowczyk



Dołączył: 02 Wrz 2006
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 22:33, 05 Wrz 2006    Temat postu:

Ja się chętnie zgłaszam do tych obiektów o ile mogłyby być zrobione w blenderze ! Własnie władowałem city do blendera i ze zrobieniem obiektu tej samej klasy i wielkości sobie poradze. Tektury też.
pozdr
KOsc


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
[POD]J@$ON
Prezes Zarzadu



Dołączył: 13 Lip 2006
Posty: 343
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Minsk Mazowiecki / Poland

PostWysłany: Wto 22:52, 05 Wrz 2006    Temat postu:

Uff wkoncu sie cos ruszylo, tak wiec oczywiscie od jutra sie wezme za robote jednak przewiduje sporo trudnosci (mam taki zwalony plan lekcji ze szkoda gadac, np. jutro mam 9 lekcji Evil or Very Mad Evil or Very Mad )

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Beleg
Rotamaster



Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 289
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

PostWysłany: Śro 10:19, 06 Wrz 2006    Temat postu:

Bardzo dobrze. Niech Jason, Kosciusz i Alex doskonala sie w teksturowaniu, ja postaram sie przeprowadzic akcje promocyjnana innych forach i zarekrutowac nastepnych moderów.
Jesli ktos ma problemy z jakas czescia wyposazenia lub wygladem przedmiotów piszcie do mnie, postaram sie wyjasnic jak to wygladalo i dostarczyc materialy na tekstury. Choc tyle moge zrobic, bo do modelowania brak mi warunków. Rolling Eyes
Potrzebujemy wiecej moderów- napisze do tych mniej czynnych, zobaczymy kto jeszcze jest w ekipie.
Manitas, jak pilne sa potrzeby dotyczace fabuly, opisu broni, bohaterów itd? Nie wiem za co mam sie najpierw wziac.
ps. Wyslalem pm do wszystkich moderów naszego moda- zobaczymy kto odpowie, przynajmniej bedziemy wiedzieli ilu czlonków ma nasza ekipa.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Manitas
Administrator



Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 348
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 19:43, 06 Wrz 2006    Temat postu:

Właściwie chodziło mi o to żebyście napisali kto który model wybiera, żeby uniknąć duplikatów ;)

Kosciusz napisał:
Ja się chętnie zgłaszam do tych obiektów o ile mogłyby być zrobione w blenderze ! Własnie władowałem city do blendera i ze zrobieniem obiektu tej samej klasy i wielkości sobie poradze. Tektury też.
Z punktu widzenia moda nie ma różnicy w czym są zrobione, w końcu podobno wszystkie modele z native są robione w blenderze.
Zanim zaczniesz rzuć okiem tutaj. - parę wytycznych co do modeli. Punkt o tym że to ma być jeden obiekt można sobie odpuścić, jako że w przypadku ikon może to być uzasadnione (pod warunkiem że obiekty składowe się nie przecinają).

Beleg napisał:
jak pilne sa potrzeby dotyczace fabuly, opisu broni, bohaterów itd? Nie wiem za co mam sie najpierw wziac.

Kolejność jest taka:
1. Mapa z miastami
2. Sceny w miastach
3. Kiedy są sceny można do nich wrzucić NPC-ów (a potem dodać fabułę)

Chociaż z drugiej strony nic nie stoi na przeszkodzie żeby taki enpec się wałesał od początku po mapie.

Czyli z tego co wymieniłeś, najpilniejsza jest propozycja interakcji z NPC-ami czyli:
- w jakich warunkach gościa poznajemy
- czy/w jaki sposób się przyłączy (coś w stylu questa, ale unikajmy tradycyjnych bzdur typu 'przynieś pierścień' albo 'popilnuj krów chłopu')
- ew. różne inne rzeczy które enpec ma robić - według uznania
- jak byś dał radę to może jakieś linie dialogowe?

============================================

Przyszło mi do głowy coś takiego: dlaczego by nie dodać jakichś 'swojskich ' dźwięków dla klimatu. Chodzi mi o takie jak: dźwięk krowy, psa, drobiu ;) dzwonu itp. najlepiej gdyby dobiegały jakby z oddali.
Nie jest to sprawa bardzo ważna, ale gdyby ktoś wygooglał jakieś dźwięki to czemu nie. Napiszcie co myślicie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Beleg
Rotamaster



Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 289
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

PostWysłany: Śro 22:14, 06 Wrz 2006    Temat postu:

Cytat:
Czyli z tego co wymieniłeś, najpilniejsza jest propozycja interakcji z NPC-ami czyli:
- w jakich warunkach gościa poznajemy

Rozumiem ze masz na mysli bohaterów do przylaczenia- dobrze wiec, zajme sie nimi. Musze jeszcze wymyslic NPC-ów dla Kozaków, ale Tatarów juz mam.
Cytat:
- czy/w jaki sposób się przyłączy (coś w stylu questa, ale unikajmy tradycyjnych bzdur typu 'przynieś pierścień' albo 'popilnuj krów chłopu')

Zartujesz? Nie po to wymyslalem te wszystkie biografie zeby zrobic z nich teraz baranków Twisted Evil Juz pare mam na mysli, po 1 dla kazdego, dla niektórych nawet wiecej. I nie beda to jakies glupotki, ale powazne sprawy (np. uwolnienie ukochanej Francuzika, za co bedzie ci wdzieczny az do smierci Wink ).
Biore sie wiec za bohaterów. Mape juz w zasadzie mamy (ewentualnie ja poprawimy). Za dialogi chcialbym sie nawet wziac, ale, cholercia, warunki nie pozwalaja (komputer z którego pisze jest tak slaby ze nawet nie ma co instalowac na nim gry).

Cytat:
Przyszło mi do głowy coś takiego: dlaczego by nie dodać jakichś 'swojskich ' dźwięków dla klimatu. Chodzi mi o takie jak: dźwięk krowy, psa, drobiu Wink dzwonu itp. najlepiej gdyby dobiegały jakby z oddali.
Nie jest to sprawa bardzo ważna, ale gdyby ktoś wygooglał jakieś dźwięki to czemu nie. Napiszcie co myślicie.

No to Angole beda mieli z nas ubaw...zartuje oczywiscie. Pomysl bardzo dobry, podobnie moznaby ( a nawet trzeba) dodac muzyke dla tego okresu. Mysle jednak ze to kwestia przyszlosci.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Alex
Założyciel



Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 14:01, 07 Wrz 2006    Temat postu:

Ok to ja spróbuje się wziąc za ikone miasta Smile Później napisze co z tego wyszło...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Manitas
Administrator



Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 348
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 20:15, 07 Wrz 2006    Temat postu:

Halo? Jason, Kosc, które modele wybieracie?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
[POD]J@$ON
Prezes Zarzadu



Dołączył: 13 Lip 2006
Posty: 343
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Minsk Mazowiecki / Poland

PostWysłany: Czw 20:18, 07 Wrz 2006    Temat postu:

hmm spoko moge sie wziac za modele, ale mam ten problem z brfeditorem, wiec moge robic tylk modele i texturowac...
Moze jutro wybiore co bede robil co? bo teraz nie mam do tego glowy:/ A moze ktos zrobic liste wszystkich modeli co sa do roboty?

EDIT: sorry chodzi mi o rodzaje modeli bo byc moze nie jestem na czasie... tak wiec modele miast na mapie i wyposazenie jednostek tak?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Manitas
Administrator



Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 348
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 20:25, 07 Wrz 2006    Temat postu:

Nie szkodzi że brfedit nie działa, wystarczy .obj i .dds

Manitas napisał:

potrzebujemy jak na razie:
- miasto
- warowne miasto
- wieś
- obóz (np. coś z namiotem)
- most
jak macie coś do dodania to proszę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
[POD]J@$ON
Prezes Zarzadu



Dołączył: 13 Lip 2006
Posty: 343
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Minsk Mazowiecki / Poland

PostWysłany: Sob 14:04, 09 Wrz 2006    Temat postu:

Nie wiem jak to ma byc ze zlozonoscia tych miast... na razie zrobilem cos takiego:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

PS: czesciowo sugerowalem sie [link widoczny dla zalogowanych]

EDIT: Przykladowa textura
[link widoczny dla zalogowanych]
Ok zaraz moge wprowadzic poprawki, co do obiektow mysle ze zadnych bledow nie zrobilem tym razem, a podloge w bramie zapomnialem usunac;)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez [POD]J@$ON dnia Sob 17:04, 09 Wrz 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kosciusz
Lisowczyk



Dołączył: 02 Wrz 2006
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 14:55, 09 Wrz 2006    Temat postu:

Haa bardzo ładne Waść zrobiłes to miasto ! Aż dech zapiera !
Ja też się zabrałem za te obiekty ale raczej kierowałem się tym żeby były jak najprostrze i jak najmniej mialy trójkątów - nawet podłogi wyciąłem.
Ale teraz widze że przesadziłem - i nie umywają się one do twojego miasta.
Natomiast robiąc je uczyłem się obsługi BRE edytora i jak wygląda modowanie czegokolwiek ( myśle że taki ma charakter to zadanie )
Tak wyglądają moje namioty - czyli niby obóz - wygląda to nie za ciekawie - ale miałem problem ze zrobieniem tektury.
[link widoczny dla zalogowanych]
Jeszcze to będę rzecz jasna ulepszał
pozdr
KOsc


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Manitas
Administrator



Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 348
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 15:32, 09 Wrz 2006    Temat postu:

No właśnie, dlatego prosiłem aby każdy się zadeklarował co chce robić. Alex napisał że bierze się za miasto parę postów wyżej.

@Jason:
Spoko, mur jest jednym obiektem tak jak powinien, wieża kościoła też zdaje się 'wynikać' z budynku a nie być do niego przyklejona. Jedyny mozliwy błąd to moze być ta podłoga w bramie.

Co do wizualnej strony, ikona jest mała i ma być symbolem raczej, dlatego koścół zrobiłbym nieproporcjonalnie wysoki, budynki też bym powiększył i rozstawił nieregularnie. I ostatnia, najmniej ważna uwaga, płaskie części dachów są niezgodne ze sztuką budowlaną ;)

Uwaga o teksturowaniu: zgrupuj wszystkie obiekty przed teksturowaniem (zaznacz wszystkie obiekty składowe i opcja COMBINE) w ten sposób wszystkie tekstury znajdą się na jednym obrazku

@Kosciusz:
Wygląda spoko i bardzo dobrze że poobcinałeś podstawy namiotów. Właściwie niewiele wiecej mozna wymagać od ikony obozu. może jakiś zatknięty sztandar albo totem.
Tekstury trochę niespasowane ale łatwo da sie naprawić.


Ogólnie: myslę że generalnie ikony powinny być wyższe niż te w native, tamte często chowają się w piachu i wyglądaja jak namalowane.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
[POD]J@$ON
Prezes Zarzadu



Dołączył: 13 Lip 2006
Posty: 343
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Minsk Mazowiecki / Poland

PostWysłany: Sob 17:39, 09 Wrz 2006    Temat postu:

Hmm chodzi moze o takie proporcje?:
[link widoczny dla zalogowanych]

czy moze z kosciolem troche przesadzilem...

Tez jestem za tym zeby sobie rezerwowac przedmioty do roboty (rano gadalem z alexem i jeszcze sie nie zabral za miasto tak wiec wykozystalem okazje), tak wiec od razu moge powiedziec ze rezerwuje most:)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum poświecone modyfikacji do gry mountblade Strona Główna -> Sprawy Ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Strona 2 z 7

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin