Forum Forum poświecone modyfikacji do gry mountblade
Forum of "With Fire And Sword mod"
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Drzewka,uzbrojenie i umundurowanie
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum poświecone modyfikacji do gry mountblade Strona Główna -> Sprawy Ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
_b@rtu$_
Hetman



Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 377
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poland, blisko Płocka

PostWysłany: Śro 1:39, 27 Gru 2006    Temat postu: Drzewka,uzbrojenie i umundurowanie

Delikatny zarys tego co zrobilem
Wprowadzilem nastepojace jednostki:
Bandyci:
REZUNY
-rezun peasant-
lvl(4);umiejetnosci poslugiwania sie kazda bronia{wp}(20);throwing+1
uzbrojeni w rozne noze sierpy noze do zucania i w futrzane kurtek
-rezun peasant leader-
lvl(14);wp(120);ironflesh+4
caucaski pistolet,szabelka;jakis slaby mundurek;czapa

HAJDAMACY
-cossack bandit-
slabe wlocznie i piki,rozne chlopskie kurty,
lvl(4);wp(20)
-bandit shooter-
slabe szabelki i czasem pistolet lontowy rowniez chlopskie kurty
lvl(7);wp(50)
-steppe shooter-
lvl(9);wp(80);wp strzelby(110)
podobnie jak reszta tylko z rusznica
-steppe cossack leader-
lvl(16);wp(180);ironflesh+4

ZENDAR
Meel
-farmer-
lvl(4);wp(60)
kurtki chlopskie,kosy,widly,wszystkie te slabe czapeczki z native
-woodman-
lvl(9);wp(80);ironflesh+2
rozne siekery i na gola klate,dalem im rekawice
-private pikeman-
lvl(14);wp(75);wp polearms(100)
mundurek;czapka;pika;
Range
-townsman-
lvl(4);wp(60);pistolety(80)
rozne nieco lepiej wygladajace kurty i czapki,nadziak i pistolet lontowy
-militiaman-
lvl(9);wp(75);strzelby(90)
podobnie jak wyzej tylko z rusznica
-private arcebuzier-
lvl(14);wp(85);wp strzelby(110)
-podobnie tylko z arkebuzami
jak wyzej tylko z arkebuzem


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
_b@rtu$_
Hetman



Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 377
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poland, blisko Płocka

PostWysłany: Śro 17:18, 27 Gru 2006    Temat postu:

Pytanie odnosnie drzewka tatarow.Robimy ja jako nowa frakcjie czy jako bandyckie czmbuly tatarskie??

Moja propozycjia do drzewka polskiego:
[link widoczny dla zalogowanych]
Mozna zrobic to tak.Jesli chcemy miec najemnikow to ich sobie bierzemy i tak samo z reszta jednostek.Mozna by sobie juz darowac tych woesniakow ktorzy przeksztalcaja sie w mnustwo innych jednostek(tzn drzewko rozpoczynajace sie od jednej jednostki).Wiem ze gra nas do tego przyzwyczaila.Czekam na opinnie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Manitas
Administrator



Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 348
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 18:57, 27 Gru 2006    Temat postu:

Nie pamiętam czy o tym już nie pisałem, ale mi wcale nie leży ten system drzewek z native.
Ja bym to zrobił raczej jako oddzielne minidrzewko dla każdego typu
(chlop rekrut -> chlop -> chlop weteran)
a upgrady sprzetowe (konwersja jednego typu zolnierza w inny) zrobilbym tak że są dostępne w garnizonie za kasę. (lub ekwiwalent w sprzęcie)

Jeżeli massz problem czy 2 typy band mają byc w tej samej czy w oddzielnej frakcji - zastanów się czy chcesz aby mogły między sobą walczyć, lub czy chcesz aby jedna z grup miala inne nastawienie wobec playera niz ta druga. Jeżeli tak robisz oddzielne frakcje, jeżeli nie to nie ma takiej potrzeby.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Beleg
Rotamaster



Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 289
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

PostWysłany: Śro 19:55, 27 Gru 2006    Temat postu:

Cytat:
Pytanie odnosnie drzewka tatarow.Robimy ja jako nowa frakcjie czy jako bandyckie czmbuly tatarskie??

Frakcja to Crimean Khanate, z regularnym wojskiem, ale oprócz tego powinny istniec grupy bandytów we frakcji zwanej "czambuls", czyli czambuly. Reprezentowac powinni klasyczne, male czambuliki, jakich pelno bylo ciagle na Rusi w tym czasie.

Bradzo dobre pomysly na zolnierzy tych mniejszych frakcji bandyckich.
Cytat:
Moja propozycjia do drzewka polskiego

O ile pamietam planowalismy 2 drzewka dla Polaków, to które pokazales obejmuje tylko oddzialy cudzoziemskiego autoramentu, jest jeszcze narodowy. Ale moze byc. Smile
Cytat:
Nie pamiętam czy o tym już nie pisałem, ale mi wcale nie leży ten system drzewek z native.
Ja bym to zrobił raczej jako oddzielne minidrzewko dla każdego typu
(chlop rekrut -> chlop -> chlop weteran)
a upgrady sprzetowe (konwersja jednego typu zolnierza w inny) zrobilbym tak że są dostępne w garnizonie za kasę. (lub ekwiwalent w sprzęcie)

Co do drzewek to chyba zbyt duze zamieszanie by wprowadzilo- mamy gotowe plany i nie ma sensu ich modyfikowac bez przyczyny, natomiast jesli chodzi o frakcje mniejsze, jak bandyci, najemnicy czy wiesniacy, jestem otwarty na propozycje.
Za to pomysl z upgradami jest ciekawy. Tylko czy mozliwy do wykonania?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
_b@rtu$_
Hetman



Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 377
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poland, blisko Płocka

PostWysłany: Śro 20:20, 27 Gru 2006    Temat postu:

No wlasnie nie ktore przeistaczania sie jednostek w inne jest troche malo realistyczne.Trzeba by wydzielic ktore jednostki moga sie upgrejdowac a ktore nie.Ewentualnie te ktore nie moga dostaly by upgrade w stylu np:peasant->peasant veteran jak pisal manitas.
Ale jak by wtedy wygladalo rekrutowanie ich??
Jest jakis limit tych jednostek w tavernie czy nie?
Jesli nie jak podejzewam to bedzie kolejny problem.Te z wyzszym poziomem byly by bardzo droge do wynajecia.Trzeba by cos dla nich wymyslic, inna metode rekrutacji.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Manitas
Administrator



Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 348
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 21:42, 27 Gru 2006    Temat postu:

Tak niektore przeistoczenia bylyby malo realistyczne, ale da sie tym sterowac.

Natomiast nie ma nic mniej realistycznego niz zupgradowac chlopa z widlami do jezdzca z niezlym uzbrojeniem za friko.

O czym mysle:
- Na mapie sa garnizony, kazdy z nich ma pewną ilosc 'zasobów'.
- W garnizonach tych mozesz promowac zolnierzy.
- Promocja zolnieza do lepszej wersji wyposazenia zuzywa czesc zasobow.
- Poziom zasobow w garnizonie mozesz zwiekszyc przynosząc tam zelastwo ktore zdobywasz podczas bitew.


Pozostaje jeszcze duza wada modsystemu: nie mozna ustalic wlasnorecznie kosztu najmu i zoldu - te wartosci są ustalane automatycznie na podstawie levelu, co nie jest dobre.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tyrell
Noble



Dołączył: 18 Paź 2006
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 21:44, 27 Gru 2006    Temat postu:

Osobiscie przychylam sie do opinii Manitasa, rozwoj drzewkowy jest dosc ..... hmmm dziwnym pomyslem, glownie ze wzgledu na wystepowanie w jednym drzewku jednostek o bardzo roznej taktyce walki. Bo coz to za upgrade z dragona na kirasjera ??, no zaden biorac pod uwage zastosowanie tych jednostek na polu walki. Generalnie jesli mialbym mozliwosc wyboru, czyli gdyby pozwolil na to engin gry, zastosowalbym podwojny system upgradowania jednostek. Po pierwsze system opierajacy sie jedynie na zdobywaniu doswiadczena przez poszczegolnych zolnierzy i podnoszeniu ich umiejetnosci to znaczy cos w rodzaju conscript, green, regular, veteran itd. I drugi system ktory by pozwalal zmieniac rodzaj jednostki i ktory opieralby sie na zakupie potrzebnego moderunku. Tutaj zmiany dotyczylyby rodzaju jednostek a wiec moznaby zmienic nawet dragona na husarza pod warunkiem ze mialoby sie na to pieniadze. Jedynym kryterium ograniczajacym zmiany w tym drugim wypadku bylaby przynalerznosc spoleczna danego kolesia to znaczy ze z chlopa w zadnym wypadku niemoznaby zrobic husarza czy pancernego. Jednostki pozostawilbym takie jakie mamy w drzewkach mysle ze sa dobre i dosc roznorodne.

pozdr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
_b@rtu$_
Hetman



Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 377
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poland, blisko Płocka

PostWysłany: Śro 22:42, 27 Gru 2006    Temat postu:

No to moze byc dobry pomysl.Mozna by podzielic rekrutow na chlop;miesciuch i szlachcic i potem wydziwiac w tym garnizonie,albo dac tylko pierwsze jednostki z drzewek,ale dzrewek podzielonych na kategorie(strzelec,piechur,konny i strzelec konny).
A odnosnie tego zelastwa do donoszenia.Jak chcesz to rozwiazac?czy mialby to byc jaki kolwiek ekwipunek czy ten ktory rzeczywiscie ma.
Jesli rzeczywisty to trzeba by obnizyc ceny do jedno zerowych nawet,srednio.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
_b@rtu$_
Hetman



Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 377
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poland, blisko Płocka

PostWysłany: Czw 0:07, 28 Gru 2006    Temat postu:

A moze zamiast znosic zelastwo z bitew dodac kupcom cos w stylu np skrzyni ze strzelbami itd.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Manitas
Administrator



Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 348
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 0:35, 28 Gru 2006    Temat postu:

A może jeszcze inaczej, dodać specjalnego kompana-kwatermistrza, któremu bedziesz dumpował żelastwo, a on je natychmiast przemieli na punkty zasobów, wtedy upgrade bedzie mozna dokonac w polu.

Cytat:
A odnosnie tego zelastwa do donoszenia.Jak chcesz to rozwiazac?czy mialby to byc jaki kolwiek ekwipunek czy ten ktory rzeczywiscie ma.
Jesli rzeczywisty to trzeba by obnizyc ceny do jedno zerowych nawet,srednio.
Problem w tym ze nie mozna wyposażyc żołnierzy w co się chce, są tylko sztywne szablony.
Dlatego też proponuje przeliczać żelastwo na abstrakcyjne zasoby za pomocą jego ceny. W ten sposób nie wykpisz się wrzucając do puli masowo noże kuchenne.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
_b@rtu$_
Hetman



Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 377
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poland, blisko Płocka

PostWysłany: Czw 0:42, 28 Gru 2006    Temat postu:

Kwatermistrz mi pasuje:)
A ktore jednostki mialy by sie w ten sposob ulepszac i jaki mialy by pozozstac w tavernach.Czy maja to byc np jak pisalem wczesniej"chlop;miesciuch i szlachcic czy moze jakies pierwsze z drzewek.Jak ta kwestjie rozwiazemy?
wpisze reszte jednostek i zapodam demo wraz z module.

Edit:mysle sobie ze jednostki powinny sie sie tez same ulepszac bez kwatrmistrza.Np chlop.Poczatkowo tak jak pisal tyrell,tylko moze lepiej trzy. mialby stopien,tzn:green, regular,veteran.Przerabiajac go dzieki kwatermistrzowi na np jakiegos pikemana z dowolnego stopnia umiejetnosci.Ten znow bylby green i upgreidowal by sie sam:green pikeman->regular pikeman->veteran pikeman.
Tylko czy zmiescimy sie w limicie jednostek,i czy cos takiego ma sens?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Beleg
Rotamaster



Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 289
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

PostWysłany: Czw 13:32, 28 Gru 2006    Temat postu:

Cóz, osobiscie uwazam ze wprowadziloby to zbyt duzo zamieszania. Czy znaczy to ze chcecie w ogóle zlikwidowac awansowanie na podstawie doswiadczenia? To troche glupie, przeciez zolnierz nie stawal sie bardziej doswiadczony tylko dlatego ze zmienil kaftan na kolczuge czy czapke na helm.
Natomiast mazna byloby polaczyc te 2 systemy, np. zolnierz awansowalby normalnie, ale nie zmienial automatycznie uzbrojenia. Dopiero po zajechaniu do jakiejs zbrojowni moznaby zakuopic dla niego ekwipunek (z góry ustalony dla kazdego typu). W ten sposób wolniej zyskiwalibyscmy "niezwyciezona" druzyne.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tyrell
Noble



Dołączył: 18 Paź 2006
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 15:02, 28 Gru 2006    Temat postu:

Cytat:

Natomiast mazna byloby polaczyc te 2 systemy, np. zolnierz awansowalby normalnie, ale nie zmienial automatycznie uzbrojenia

Dokladnie to mialem na mysli piszac w poprzednim poscie o moim wyobrazeniu rozwoju poszczegolnych jednostek. Z jednej strony doswiadczenie z drugiej zmiana rodzaju jednostki. Oczywiscie zmiany wiazalyby sie ze spadkiem doswiadczenie choc ja bylbym raczej za jego spadkiem jedynie o jeden poziom (zakladajac trzy poziomy doswiadczenia), w koncu kazdy weteran nawet chlop to przeciez ktos kto zna wojne od podszewki i degradowanie go do greena przy zmianie rodzaju jest w mojej opinii nieuzasadnione.

pozdr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Manitas
Administrator



Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 348
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 15:18, 28 Gru 2006    Temat postu:

Tak też od początku pisałem.

Uprgrade statystyk odbywa się normalnie, nowy system dotyczyłby tylko wyposażenia.
Cytat:
Tylko czy zmiescimy sie w limicie jednostek,i czy cos takiego ma sens?

Nic mi nie wiadomo o ogólnym limicie jednostek, natomiast jest ograniczenie na ilosc jednostek podlegających upgradom - 256.

Przy założeniu trzystopniowego upgrade mamy 128 możliwych jednostek do wykorzystania (myślę że pierwsza jednostka w drzewku nie podlega temu ograniczeniu)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
_b@rtu$_
Hetman



Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 377
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poland, blisko Płocka

PostWysłany: Czw 16:53, 28 Gru 2006    Temat postu:

No dobra to jak mam wpisywac jednostki?Mam wpisywac kazda jednostkie razy trzy(green;regular;veteran)?Jesli tak to czym one maja sie roznic?Jakies granice tych roznic?Wpisze je i oddaje module manitasowi,albo jesli chcesz juz ci podesle i wpiszesz reszte jednostek.Wiele nie zostalo.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum poświecone modyfikacji do gry mountblade Strona Główna -> Sprawy Ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin