Forum Forum poświecone modyfikacji do gry mountblade
Forum of "With Fire And Sword mod"
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Nowe demo developerskie: 8_04
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum poświecone modyfikacji do gry mountblade Strona Główna -> Sprawy Ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Manitas
Administrator



Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 348
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 21:09, 01 Lis 2006    Temat postu:

Skrypt jest dosc prosty, najbardziej czasochlonne w tym bedzie zrobienie modeli:

- runietej sekcji murow
- armaty (in progress)
- prowizoryczne umocnienia obozu oblezniczego.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
[POD]J@$ON
Prezes Zarzadu



Dołączył: 13 Lip 2006
Posty: 343
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Minsk Mazowiecki / Poland

PostWysłany: Śro 21:14, 01 Lis 2006    Temat postu:

Rozumiem ze to sa pojedyncze modele ktore wstawia sie w edytorze sceny tak? jesli tak to moge sie tym zajac... moze nawet mozna by cos przerobic z tych ze storymoda?

No i potrzeba dobrych szkicow tych umocnien, bo wyobraznia u mnie kuleje;) musze cos widziec, zeby to robic.

PS: manitas, moglbys mi przypomniec link do twojego dema na pw? bo jakos tak sie stalo ze mi sie gdzies zawieruszyl...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kosciusz
Lisowczyk



Dołączył: 02 Wrz 2006
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 10:34, 02 Lis 2006    Temat postu:

hmm ale czy ten skrypt co jest działa poprawnie ? Gdy zdobyłem zamek - potem wdałem się w kłótnie z jakimś Korbowskim więc bitwa miała być obronna w zamku a tymczasem okazało się że znowu atakuje zamek... czyli tak samo jak to jest w NAtive.

A czy nie dało by się zrobić innego numeru ? Np. zbudować obóz - czyli palisadę okrągłą z zewnętrzymi rampami ale płot winien być do wysokósci ramiom - tak by można było strzelać. Normalna bitwa toczyłaby sie w obozowych warunkach... Chodzi mi o taką edycję terenu - aby gdy jedno z wojsk się spawmowało w terenie zamkniętym przez taką palisadę... wówczas choć ono będzie atakować - jako AI to dobiegnie tylko do palisady i wowczas będzie strzelało zza niej. A tylko druga strona będzie mogła się wedrzeć przechodząc po rampach. Jak mi się zdaje takie coś wymagałoby aby obrońcy zawsze spawmowali się w tym samym miejscu co w regularnej bitwie nie zawsze wychodzi - ale właśnie podczas obrony czy ataku na zamek tak jest ... Gracz sie spawmuje z wojskiem w tym samym miejscu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
[POD]J@$ON
Prezes Zarzadu



Dołączył: 13 Lip 2006
Posty: 343
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Minsk Mazowiecki / Poland

PostWysłany: Czw 10:54, 02 Lis 2006    Temat postu:

Cytat:
miała być obronna w zamku a tymczasem okazało się że znowu atakuje zamek


u mnie to dziala dobrze, tylko chyba spawn gracza jest w zlym miejscu bo spawnuje sie tuz pod murami na koniu a nie za murami - reszta jest dobrze, moi zolnierze byli na murach, a tamci "atakowali". Tylko z tymi rampami to rzeczywiscie nic sie nie osiagnie - ai mniej wiecej w polowie rozchodzi sie na boki i wogole do przodu nie idzie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Manitas
Administrator



Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 348
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 11:41, 02 Lis 2006    Temat postu:

Kosciusz napisał:
hmm ale czy ten skrypt co jest działa poprawnie ? Gdy zdobyłem zamek - potem wdałem się w kłótnie z jakimś Korbowskim więc bitwa miała być obronna w zamku a tymczasem okazało się że znowu atakuje zamek... czyli tak samo jak to jest w NAtive.
oczywiscie ze nie dziala poprawnie ;), ale jezeli chodzi oobrone zamku - trzeba zostac zaatakowanym zeby bronic zamku, jezeli zaatakujesz aktywnie - bedziesz atakowal zamek.
Cytat:
A czy nie dało by się zrobić innego numeru ? Np. zbudować obóz - czyli palisadę okrągłą z zewnętrzymi rampami ale płot winien być do wysokósci ramiom - tak by można było strzelać. Normalna bitwa toczyłaby sie w obozowych warunkach... Chodzi mi o taką edycję terenu - aby gdy jedno z wojsk się spawmowało w terenie zamkniętym przez taką palisadę... wówczas choć ono będzie atakować - jako AI to dobiegnie tylko do palisady i wowczas będzie strzelało zza niej. A tylko druga strona będzie mogła się wedrzeć przechodząc po rampach. Jak mi się zdaje takie coś wymagałoby aby obrońcy zawsze spawmowali się w tym samym miejscu co w regularnej bitwie nie zawsze wychodzi - ale właśnie podczas obrony czy ataku na zamek tak jest ... Gracz sie spawmuje z wojskiem w tym samym miejscu.
Jezeli czytales pare postow wczesniej jest taki plan. To mialem na mysli przez 'prowizoryczne umocnienia'.
[POD]J@$ON napisał:
u mnie to dziala dobrze, tylko chyba spawn gracza jest w zlym miejscu bo spawnuje sie tuz pod murami na koniu a nie za murami
Tak. Niestety w poniedzialek nie udalo mi sie wyjsc z roboty o ludzkiej porze i przestawialem scene troche w pospiechu. Wydaje mi sie ze gracz spawnuje sie teraz przed prawa rampa przodem do murow. Zaraz to naprawie.

W dalszym ciagu potrzebuje ochotnikow do testowania i uruchamiania skryptow.

EDIT: spawn powinien byc poprawiony.
Na tym samym zerwerze co zawsze jest plik txt.zip
wystarczy rozpakowac pliki .txt i podmienic te z katalogu modules/test/


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Beleg
Rotamaster



Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 289
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

PostWysłany: Sob 15:16, 04 Lis 2006    Temat postu:

Manitas, czy móglbys podac link do tego dema? Nie ma go na 1 stronie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tyrell
Noble



Dołączył: 18 Paź 2006
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 21:04, 04 Lis 2006    Temat postu:

Nie znam niestety mozliwosci enginu gry, ale czy byloby mozliwe zamiast rampy stworzenie elementu ktory bylby traktowany przez AI jak zwykly przeciwnik, ktory mialby okreslona ilosc punktow zycia i dodatkowo bylby jeszcze stacjonarny. Jesli tak to w ten sposob moglibysmy stworzyc bramy ktore po przelamaniu otwieralyby droge do wnetrza fortyfikacji, budynkow itd.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
_b@rtu$_
Hetman



Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 377
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poland, blisko Płocka

PostWysłany: Sob 22:27, 04 Lis 2006    Temat postu:

Jakos widok goscia ktory niszczy szabla brame mi nie lezy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Manitas
Administrator



Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 348
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 22:59, 04 Lis 2006    Temat postu:

Jest mozliwe stworzyc zolnierza ktory bedzie wygladal jak cokolwiek, w tym brama.
Niestety hitboxy sa zahardkodowane, wiec nie spelnialby swojej funkcji, bo moznaby przez niego przejsc, oraz odgryzalby sie atakujacym niewidzialna piescia.
Myslalem o tym kiedys, i uznalem temat za niewart zachodu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tyrell
Noble



Dołączył: 18 Paź 2006
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 13:43, 05 Lis 2006    Temat postu:

Cytat:

Myslalem o tym kiedys, i uznalem temat za niewart zachodu.

Szkoda Sad, bo osobiscie uwazam ze byloby to rozwiazanie duzo lepsze niz ta smieszna rampa.
Cytat:

Jakos widok goscia ktory niszczy szabla brame mi nie lezy.

Podejrzewam iz "goscie" z toporami istnieli rowniez i w tamtej epoce wiec problem szabli mielibysmy z glowy Razz. A tak calkiem powaznie to uwazam ze idea wykorzystania armat, kilkudniowych oblezen, wylomow itd. jest rewelacyjna, jednak w wypadku malych drewnianych fortow jak np. ten nie do konca uzasadniona, dlatego tez pomyslalem o bramie.

[link widoczny dla zalogowanych]

W wypadku duzych murowanych fortyfikacji jak Pskow, Kamieniec, Chocim czy nawet mniejszy Zbaraz a nawet drewniany swego czasu Kazan jak najbardziej jestem za armatami, natomiast w wypadku malych jesli okaze sie ze nie ma innych mozliwosci, bedzie to i tak lepsze rozwiazanie niz rampa.

Czy mozliwe jest by wykorzystanie armat w czasie oblezen bylo mozliwe tylko przez dowodcow ktorzy osiagneli pewien stopien dowodzenia ?. Jakos trudno mi sobie wyobrazić grupe 15 czy 20 ludzi wyposazonych w armaty ktorych obsluga bylaby zapewne bardziej liczna niz wspomniana grupa Smile

pozdr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kosciusz
Lisowczyk



Dołączył: 02 Wrz 2006
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 14:07, 05 Lis 2006    Temat postu:

Może trochę cierpliwości ... to jest gra która posiada wiele ograniczeń...
Ja też bym chciał żeby np. Xerina dała mi buziaka w knajpie w Zendar bo tyle razy z nią gadałem...
To czy do zamku wleziesz brama czy rampa nie ma znaczenia bo bitwa jest wygrana jak wyrżniesz załoge.... chyba ze daloby się zrobić jakiś item na srodku dziedzinca gdzie dobiegasz wciskasz F i zamek przejety... ( tak jak ze skrzynia )


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Manitas
Administrator



Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 348
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 14:39, 05 Lis 2006    Temat postu:

Kosciusz napisał:
To czy do zamku wleziesz brama czy rampa nie ma znaczenia bo bitwa jest wygrana jak wyrżniesz załoge.... chyba ze daloby się zrobić jakiś item na srodku dziedzinca gdzie dobiegasz wciskasz F i zamek przejety... ( tak jak ze skrzynia )

Niestety, nie ma mozliwosci przechwytywania z poziomu modsystemu takich akcji gracza jak wcisniecie klawiszy.
Ale mozna wylapywac inne, jak na przyklad znalezienie sie w danej odleglosci od jakiegos miejsca, czy ilosc pozostalych HP

Ale kto wie, moze nowa wersja wprowadzi handlery uzytkownika do akcji takich jak TAB lub F? Byloby milo.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tyrell
Noble



Dołączył: 18 Paź 2006
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 15:18, 05 Lis 2006    Temat postu:

Cytat:

Może trochę cierpliwości ... to jest gra która posiada wiele ograniczeń...

Alez ja nikogo nie poganiam Wink ani tym bardziej do niczego nie zmuszam, uwazam jednak ze znalezienie optymalnego rozwiazania ktore daloby sie zrealizowac w rozsadnym czasie lezy w naszym wspolnym interesie Smile. Stad ta dyskusja, zreszta otrzymalem juz odpowiedz, ze bramy raczej zrobic sie nie da, wiec ... popieram to rozwiazanie z armatami.
Cytat:

To czy do zamku wleziesz brama czy rampa nie ma znaczenia bo bitwa jest wygrana jak wyrżniesz załoge....

Patrzac z tego punktu widzenia nie ma rowniez znaczenia czy wleziesz na zamek po rampie, czy tez na wzniesienie po stoku, zrobmy wiec gore zamiast zamku Wink . Mysle ze warto zastanowic sie nad roznymi rozwiazaniami nawet jesli mialyby one pojawic sie w blizej nieokreslonej przyszlosci lub nawet wcale, ponadto brame nalezaloby najpierw zniszczyc aby jak to malowniczo ujales moc "wyrznac zaloge" Smile natomiast rampa stanowi jedynie rodzaj drogi do zamku stawiajac tym samym idee wszelkich fortyfikacji pod duzym znakiem zapytania. Jednoczesnie zdaje sobie sprawe ze gra na pewno nie pozwoli na wszystko wiec po raz kolejny ....... armaty Smile.

pozdr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Beleg
Rotamaster



Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 289
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

PostWysłany: Pon 18:14, 06 Lis 2006    Temat postu:

A czy w ogóle potrzebne nam mury? Co do starszych zamków byla to regula, ale nowoczesna sztuka fortyfikacyjna nakazywala zakladanie róznych walów ziemnych, okopów, fos, rawelinów, barbakanów etc. Najczesciej dana twierdz (oczywiscie mówie o wojskowej) skladala sie z zamku jako 'jadra' i walów budowanych wedlug nowej sztuki fortyfikacyjnej. Tak powinnismy zbudowac Zbaraz. Natomiat mniejsze zamki (czy raczej zameczki) szlacheckie niewiele zmienily sie od sredniowiecza.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kosciusz
Lisowczyk



Dołączył: 02 Wrz 2006
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 13:08, 07 Lis 2006    Temat postu:

Moim zdaniem obrońcy kierowni przez AI muszą mieć ograniczenie jakieś...jak zroibisz górę zamiast zamku po prostu będą z niej złazić i tyle.. Widać taki jest engine ...również w Native zobaczcie że obrońcy na zamku "idą" w kierunku gracza...dlatego czasami spadają do fosy przez występy..

Z tego co widziałem takie niewidzialne ograniczenie jest jednak możliwe ...W 1066 jest tak, że atakujesz gród i wchodzisz akurat przez bramę... ktora jest otwarta ...obrońcy ją blokują ale nie są w stanie wyjść... tj. idą na ciebie w miejscu... jednak gracz i też jego ludzie mogą wejść i wyjść przez taką bramą.. troche to magiczne ale spełnia swoją rolę.
W czymś takim faktycznie można by się pokusić o inne modele dla fortyfikacji - może i bardziej nowoczesne... Z tego co jednka widze super rozbudowane zamki strasznie "skaczą" .... W 1066 zdobywanie grodu bylo przez to u mnie bardzo cieżko strawne... Zamek Manitasa atakowalem z 15 chlopami... i trochę było jak na księżycu..


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum poświecone modyfikacji do gry mountblade Strona Główna -> Sprawy Ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
Strona 2 z 10

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin