Forum Forum poświecone modyfikacji do gry mountblade
Forum of "With Fire And Sword mod"
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Pomoc / problemy techniczne
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum poświecone modyfikacji do gry mountblade Strona Główna -> Sprawy Ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
_b@rtu$_
Hetman



Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 377
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poland, blisko Płocka

PostWysłany: Czw 11:17, 21 Wrz 2006    Temat postu:

Moge sprobowac go jaknajbardziej zoptymalizowac i zobaczymy jak to wyjdzie bo tez lubie duze bitwy Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kosciusz
Lisowczyk



Dołączył: 02 Wrz 2006
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 12:24, 21 Wrz 2006    Temat postu:

Witam
Co do broni palnej ...musimy jeszcze przeanalizować pewien problem...
Otóż jak robie screeny to sobie rozgrywam jaką ś tam bitwe i zauważyłem bardzo niepokojącą rzecz... Otóż broń palna piechoty jest cholernie nieskuteczna w walce z konnicą.... Zrobiłem w zendar taką testową grupę - ok 20 kozaków piechórów z muszkietami ( accuracy ok. 90% ) i bijem się z jakimiś tam bandytami.... kozacy stali kupą i strzali a tamci jeździli dookoła i i była to baaaaaaardzo długa zabawa... Ja sam próbowałem z ziemi strzelać z muszkietu ... i trafić gościa na koniu to jest cud...( wiem że w rzeczywistośći jest to w sumie niby też trudno) Z drugiej strony odkryłem że strzelanie z pistoletów na bliższą odległóść jest łatwiejsze... I chyba wynika to z tego że pistoletem strzelami jak chcemy - a muszkiety ( te od lUigiego i te z mezoamerica, i te od pirates ) strzelają dopiero po pewnym czasie.... Przez to oddanie celnego strzału do kawalerzysty jest bliskie cudu... JEszcze zabawniejsze jest to że strzelanie z takiego muszkietu z konia jest łatwiejsze tzn. ja ustrzeliłem w szarszy z muszkietu więcej ludzi niż stojąc na ziemi...
W ogóle nie wiem czy zwróciliście uwagi - firearms jest okrutnie zabugowane...i tak strzelanie do celów niżej położonych jest czasami wręcz niemożliwe...Np strzelanie gdy stocie na brzegu rzeki a z dołu idą gośćie - celujecie im prosto w czache i nic.... Strzelanie do konia którego w ogóle najłatwiej trafić jest przez engine w zasadzie IGNOROWANE - oczywisćie co jakiś czas niby udaje mi się trafić konia... i raz nawet widziałem jak dwóch piechurów ustrzeliło dwóch szarzującego na nich jeźdźca i konia obok drugiego - ale to był chyba cud....

To oczywiśćie nie jest wielki defect ale - ze strzelaniem do konnicy już jest... powoduje że mod o 17w. nie bardzo się sprawdza.... Można spokojnie szarszować 1 kawalerzystą na 20 muszkieterów i szansa że się oberwie jest niewielka..... a my jeśli robimy moda o kozackich wojnach - musimy przewidziec dużą role piechoty. Oczywiśćie wyposażenie piechoty w długa broń jest jakimś środkiem zaradczym ale to trochę jakby ucieczka od tematu. 40 salw z muszkietów do jednego nędznego tatara co jeździ w kółko wokół nas naprawdę powinna go załatwić. A on sobie jeździ i strzela z łuku i wybija nas powoli... .
Być może jest to kwestia skillów jednostek ? JA nie wiem co odpowiada za strzelanie - archering ? czy atheltic ? POjęcia nie mam. Może w firearms są jakeiś opcje ? Ja widziałem żę jest accuracy czyli niby celnośc i loading speed ( ta akurat jest moim zdaniem ok we wszystkich modach )
Macie jakieś pomysły ?
pozdrawiam
kosc


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Manitas
Administrator



Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 348
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 13:11, 21 Wrz 2006    Temat postu:

Weapon proficiency 'firearms' jest domyslnie wylaczone.
Aby wlaczyc, zmien linie w module_info.txt
show proficiency firearm = 1 (nie pamietam dokladnie, ale cos w tym stylu)

Zeby ustawic zolnierzowi proficiency, trzeba mu dodac w pythonie w polu proficiencow flage wp_firearm(<wartosc>) (laczymy z pozostalymi flagami za pomoca '|')

Nie wiem czy unofficial editor obsluguje ten skill, najprawdopodobniej nie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kosciusz
Lisowczyk



Dołączył: 02 Wrz 2006
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 14:20, 21 Wrz 2006    Temat postu:

No ale taki skill wówczas pojawi się w charakter info ? Bo tam nic takiego nie ma nawet w innych modach.... jest tylko FIREARMS - ale to jest współczynnik który generuje zadane obrażenia a nie samą celowność...
pozdr
kosc


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Beleg
Rotamaster



Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 289
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

PostWysłany: Czw 14:20, 21 Wrz 2006    Temat postu:

Dluga bron palna w D&M jest rzeczywiscie malo przydatna- glównie z powodu lekkiego opóznienia (od nacisniecia spustu do wystrzalu mija okolo 1-2 sekund, jezdziec pokonuje wtedy nawet 10 metrów). Ciekawe, ze nie tyczy sie to pistoletów. Natomiast gdy cel stoi nieruchomo jest ona zabójcza. Moje propozycje co do zmian w broni palnej w stosunku do D&M:
- wyeliminowanie owego opóznienia broni dlugiej(z WYJATKIEM broni z zamkiem lontowym- na tym powinna polegac ich slabosc)-nie wiem czy jest to mozliwe
- zwiekszenie (co najmniej dwukrotne) czasu ladowania- teraz arkebuz laduje sie w 5-6 sekund. W rzeczywistosci trwalo to przynajmnej minute, w przypadku muszkietów- nawet 3 razy tyle.
- zwiekszenie obrazen zadawanych przez pistolety (to smieszne ze strzal w nieoslonieta glowe z odleglosci metra zadaje 30 pkt obrazen Rolling Eyes )
- wyrazne rozróznienie arkebuzów, rusznic itp. od muszkietów i "ciezkiej" broni palnej- te drugie powinny byc o wiele celniejsze, zadawac ogromne obrazenia, ale tez wyjatkowo dlugo sie ladowac.

Generalnie w RP o wiele wieksze znaczenie niz na zachodzie miala bron biala. Dlatego typowe starcie, po oddaniu jednej- dwóch salw, powinno przeksztalcic sie w radosne "melee". Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
[POD]J@$ON
Prezes Zarzadu



Dołączył: 13 Lip 2006
Posty: 343
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Minsk Mazowiecki / Poland

PostWysłany: Czw 15:01, 21 Wrz 2006    Temat postu:

Zgadzam sie co do zwiekszenia obrazen broni palnej, jednak nie wiem czy dobrym pomyslem jest jeszcze wydluzenie przeladowanie (wiem ze to nie realistyczne, ale mozna by nagiac rzeczywistosc dla grywalnosci...)

No i watpie czy dalo by sie zmusic AI do oddania kilku salw a pozniej walka wrecz... mozna by jednak zrobic "specjalna amunicje" dla AI w ktorej by bylo okolo 5 naboi... troche kontrowersyjne


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Manitas
Administrator



Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 348
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 16:19, 21 Wrz 2006    Temat postu:

Kosciusz napisał:
No ale taki skill wówczas pojawi się w charakter info ? Bo tam nic takiego nie ma nawet w innych modach.... jest tylko FIREARMS - ale to jest współczynnik który generuje zadane obrażenia a nie samą celowność...
kosc

Nie istnieje skill 'firearms' tak samo jak nie istnieje skill 'archery', sa tylko weapon proficiencies.
I wierz mi, wlasnie one odpowiadaja za celnosc. (za damage tez, ale w mniejszym stopniu).

[POD]J@$ON napisał:
No i watpie czy dalo by sie zmusic AI do oddania kilku salw a pozniej walka wrecz... mozna by jednak zrobic "specjalna amunicje" dla AI w ktorej by bylo okolo 5 naboi... troche kontrowersyjne

Tak wlasnie jest to zrobione w obecnej wersji (choc jeszcze tego nie widac) Nie widze z tym wiekszego problemu.

Gorzej jest zmusic ich aby nie strzelali do gosci po drugiej stronie mapy mimo ze nie maja szans trafic.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kosciusz
Lisowczyk



Dołączył: 02 Wrz 2006
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 19:33, 21 Wrz 2006    Temat postu:

Hmm ja trochę jestem zszkowany ideą wydłużenia czasu ładowania i zmniejszenia ilości amunicji .... Obecnie jest tak że na atakujacego wroga gdy się pojawi w zasięgu wzroku udaje sie odpalic 2 -góra 3 strzaly i jak jeden jest celny to jest b. dobrze... na dzień dzisiejszy piechota strzelająca jest masakrowana nie tylko przez konnice ale i przez piechotę atakująca na bron białą. Jeśli bron palna zostania osłabiona - w efekcie mod będzie grą o sredniowieczu gdzie ludzie będą kupować ciężke pancerze i machać toporem bo to się tylko będzie liczyć. Wg. najnowszych badań - czas ładowania muszkietu w 17 wieku byl znacznie krótszy. Kiedyś panowała na ten temat inna opinia - że właśnie trwało to kilka minut ale od jakiegoś czasu kiedy zaczęto ostrzeliwać stare muszkiety zasadniczo zmienino zdanie. PO za tym realia gry są zawsze namiastką realiów prawdziwych i do nich potrzebne jest stosowanie innej zupełnie skali. Mod Duke and Merc nie oferuje nic specjalnego - nie ma fabuły nowej mapy a ze strojów jest tylko trochę kapeluszy i ostatnio parę pancerzy - ale ludziom się b. spodobał i mi osobiśćie tez ze względu na uroczy obraz bitwy choć nawet w tym modzie - strzelanie z muszkietu i pistoletu jest raczej hobbystyczne - tzn. tylko dla przyjemnosci bo więcej by się ubiło szablą . My robimy moda o czasach gdy "lud ogniowy" królował na polach bitew a w wojnie z Chmielnickim RP wystawiała pierwszy raz więcej piechoty niż kawalerii. POd zborowem - to własnie piechota uratowała króla i jako jedyna odpędziła tatarów - obecnie w modzie cięzko jest odpędzić jednego - więc moim zdaniem zabieranie naboji i zwiększanie czasu ładowania nie ułatwi sprawy.
pozdr
kosc


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
[POD]J@$ON
Prezes Zarzadu



Dołączył: 13 Lip 2006
Posty: 343
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Minsk Mazowiecki / Poland

PostWysłany: Czw 19:44, 21 Wrz 2006    Temat postu:

Piszac o nabojach, mialem tylko i wylacznie na mysli AI, chyba nie ma innego sposoby na zmuszenie strzelcow do walki wrecz... u gracza bedzie bez zmian.

Poza tym mysle ze rola piechoty znacznie sie zwiekszy, jesli zwiekszy sie obrazenia broni strzeleckiej, tzn jeden celny strzal = jeden trup.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Manitas
Administrator



Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 348
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 19:54, 21 Wrz 2006    Temat postu:

Kosciusz napisał:
Hmm ja trochę jestem zszkowany ideą wydłużenia czasu ładowania i zmniejszenia ilości amunicji


Nie bój żaby, ograniczenie ilosci amunicji ma sens jedynie w przypadku jednostek dla ktorych bron palna jest zapasowa, w szczegolnosci kawaleria, goscie odpalali w sytuacjach podbramkowych raz lub dwa jezeli mieli dwa pistolety, kto by ladowal pistolet od przodu jadac konno wsrod bitwy, nie mowiac o muszkiecie.

W przypadku piechoty nie ma o czym mowic. Trzeba im dac zapasowa bron biala, a oni ja automatycznie wyciagna gdy wrog zblizy sie na odpowiednia odleglosc.


I jeszcze o piechocie: Nie wiem czy graliscie w ostatnia wersje, ale ulepszeni chlopi (do wziecia w tawernie w 'mohylev/zendar') z ulepszonymi widlami i kosami notorycznie gromią jezdzcow, pod warunkiem ze trzymaja sie w kupie.
Do tego stopnia ze w kolejnej wersji konie beda mialy troche podwyzszony charge.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
_b@rtu$_
Hetman



Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 377
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poland, blisko Płocka

PostWysłany: Pon 19:35, 25 Wrz 2006    Temat postu:

Kosciusz ma problem z moim pistoletem kolowym w grze.Podobno postac jej nie wyciaga.Kiedy przerabialem go do brf wyskakiwal mi blad i tworzyl dwa takie same przedmioty.wiecie co to moze byc???

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Manitas
Administrator



Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 348
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 20:03, 25 Wrz 2006    Temat postu:

Bede strzelal.

a). Model sklada sie z kilku obiektow i nie sa one zgrupowane (COMBINE)
b). Model uzywa wiecej niz jednego materialu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
_b@rtu$_
Hetman



Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 377
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poland, blisko Płocka

PostWysłany: Pon 20:10, 25 Wrz 2006    Temat postu:

Koszciusz podobno juz uporal sie z tym gunem i strzela.
Dzieki Manitas.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Beleg
Rotamaster



Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 289
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

PostWysłany: Wto 11:27, 26 Wrz 2006    Temat postu:

Kosciusz- czesciowo masz racje. Dlatego wcale nie chce chce oslabic broni palnej, wrecz przeciwnie- chcialbym zwiekszyc jej damage (zwlaszcza pistoletów) i celnosc (poprzez wyeliminowanie owego "opóznienia" przy strzale), ale jednoczesnie sprawic, aby po oddaniu 1-2 salw przechodzilo sie do walki wrecz (oczywiscie nie dla wszystkich)- pamietajmy, ze w Polsce walka wrecz nadal DOMINOWALA nad ostrzalem, tak jak bitwy w polu nad oblezeniami. Na zachodzie bylo odwrotnie.
Co do czasu strzalu- owszem, muszkieterzy mogli strzelac szubciej. Jesli do tego zastosowali polaczone naboje z przybitka, muszkiet mozna bylo zaladowac w 30 sekund. Ale to bylo dostepne tylko dla zawodowców, ponadto lufy tak sie rozgrzewaly ze po 10 strzalach byly praktycznie nie do uzytku na nastepne pól godziny (przecietny strzelec nosil tylko 12 ladunków, slynnych "12 apostolów"). Mimo to mysle ze najwyzsze z dostepnych klas "strzeleckich" dla zolnierzy w naszym modzie (Muszkieter gwardii królewskiej, Serdiuk) powinny wymiatac, a ich ostrzal powinien byc naprawde grozny.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
_b@rtu$_
Hetman



Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 377
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poland, blisko Płocka

PostWysłany: Czw 18:00, 28 Wrz 2006    Temat postu:

Czy ktos z madrzejszych kolegow na forum moglby zapodac jakiegos tutoriala jak najprosciej wcisnac przedmioty do gry????Moze byc to na przykladzie naszego testowego moda,ale MB edytor odpada bo u mnie nie chodzi:(

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum poświecone modyfikacji do gry mountblade Strona Główna -> Sprawy Ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Strona 2 z 7

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin