Forum Forum poświecone modyfikacji do gry mountblade
Forum of "With Fire And Sword mod"
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wciąganie modeli z Wings do *.brf - samouczek

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum poświecone modyfikacji do gry mountblade Strona Główna -> Tutorials
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Manitas
Administrator



Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 348
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 19:30, 05 Wrz 2006    Temat postu: Wciąganie modeli z Wings do *.brf - samouczek

Ok, w tym miejscu zakładam że macie już oteksturowany model.

Co potrzeba na początek to wyeksportować model w .obj oraz skonwertować teksturę do .dds (ja używam DXTBmp) - to proste więc nie będę się rozpisywał.

następnie:

- skopiuj teksturę .dds do katalogu Modules/<nazwamoda>/Textures

- skopiuj po jednym dds każdego rodzaju (mesh, material, textura) z oryginalnego katalogu CommonRes do katalogu Modules/<nazwamoda>/Resource i pozmieniaj im nazwy.

Teraz odpalamy brfedit.

1. Zaczynamy od .dds z teksturami:
- zmieniasz nazwę na jakąś swoją, otwierasz i wywalasz wszystko co tam było.
- wciskasz Add i pojawia się default_texture.dds - zmieniasz nazwę na nazwę swojej tekstury i zapisujesz .brf. koniec.

2. Materiał - jak poprzednio, skasuj wszystko, i importuj z któregoś z oficjalnych brfów materiał odpowiedni dla modelu (czyli np. jeśli robisz broń to importujesz materiał jakiejś broni)
- Zmień nazwę materiału na jakąś inną, a w polu Diffuse wpisz nazwę tekstury utworzonej w poprzednim kroku bez rozszerzenia .dds. Zapisz.

3. Mesh - tradycyjnie wywal wszystko.
- Daj Import i wskaż lokalizację twojego pliku .obj
- W polu Material wybierz z listy lub wpisz nazwę materiału utworzonego w poprzednim kroku. Zapisz.


W pliku Modules/<nazwamoda>/module_info.ini zmieniasz:scan_module_textures = 1


i dodajesz tuż przed linią 'module version = 0' trzy wpisy:

load_mod_resource = <nazwa brfa bez rozszerzenia .brf>


Żeby zobaczyć model w grze trzeba jeszcze edytować pythona ale o tym później. Dla niecierpliwych: wszystko napisane jest w nagłówku w pliku module_items.py


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Manitas dnia Nie 21:20, 28 Sty 2007, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kowal
Peasant



Dołączył: 19 Sie 2006
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ilawa

PostWysłany: Nie 19:38, 28 Sty 2007    Temat postu:

Seimka.
No to jedziemy :
Mam oteksturowany w wingsach model - OK
Exportuje do obj. - OK
Obrazek którym teksturowałem model zmieniam na dds. - OK
dds. do folderu textures - OK
Wrzucić brf'y. do resources z common res - OK
No i właśnie - dalej za ch*** nie idzie
W textures brf. ( nazwe swoja ) wpisuje np. stachu.dds ( po wywaleniu wszystkich textur i kliknięciu w ADD )
W material brf. zostawiam jeden materlial np. weapons1 i wpisuje nazwe textury np.stachu.dds
W weapon meshes imporuje swoją zabawkę i ( w zależności od ustawionego alpha )... nie widze NIC, widze biały model bez textury, albo z texturą z meshy z native.
Mógłbyś to omówić jeszcze bardziej łopatologicznie ? ? ? ( wiem, lama ze mnie )
Pozdro !


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Manitas
Administrator



Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 348
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 20:59, 28 Sty 2007    Temat postu:

Spoko, nikt tu nie jest ekspertem, sam sie ostatnio na to naciąłem.

Najprawdodobniej chodzi o kolejnośc wpisów w module_info.ini
Umieszczaj wlasne wpisy na samym koncu listy, poza tym musi byc zachowana kolejnosc. Najpierw dds tekstury, optem material, potem mesh.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kowal
Peasant



Dołączył: 19 Sie 2006
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ilawa

PostWysłany: Sob 22:43, 03 Lut 2007    Temat postu:

Dzieki, wiem już co i jak.
Prawdopodobnie chodziło o to, że nie wywaliłem wszystkich materiałów tylko jeden zostawiłem i zmieniłem nazwę zamiast importować z common res.
Ale już jest git.
Teraz "tylko" pozostaje nauczyć się wrzucać modele do gry ( "tylko" , dobre sobie ... )


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum poświecone modyfikacji do gry mountblade Strona Główna -> Tutorials Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin