Forum Forum poświecone modyfikacji do gry mountblade
Forum of "With Fire And Sword mod"
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Official Module System - wprowadzenie

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum poświecone modyfikacji do gry mountblade Strona Główna -> Tutorials
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Manitas
Administrator



Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 348
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 14:00, 07 Lis 2006    Temat postu: Official Module System - wprowadzenie

Na początek dobra wiadomość, nie trzeba znać się na pythonie ani w ogóle na programowaniu żeby uzywać OE.

Jedyne związki z pythonem jakie przejawia tenze edytor - to to że uzywa dwoch struktur danych z pythona. są to lista i tuple

Lista jest to, ...hmm, lista różnych wartości, a także list i tupli ujęta w znaki '[' i ']', a wartości są rozdzielane przecinkami. np

Kod:
items = [
              [..., "...", [..., ... ], ...],
              [..., "...", [..., ... ], ...],
             ]


najczestszymi bledami sa brakujace nawiasy i przecinki.

wszystko co trzeba wiedziec na temat tupli, to to ze zamiast nawiasow kwadratowych sa ujete w okragle. Roznice sa rzecz jasna glebsze ale z punktu widzenia edytora sa one nieistotne.

z ciekawszych rzeczy ktore mozna wstawiac jako wartosci sa flagi. Ogolnie rzecz biorac sa to pewne wartosci ktore mozna ze soba laczyc za pomoca znaku '|'. Zasada jest mniej wiecej taka, ze dostepne flagi dla pliku np. module_items mozna podejrzec w pliku header_items.

Edytujemy tylko pliki module_*.py

Najwazniejsza informacja jest taka, ze w naglowku kazdego z plikow module_*.py jest napisane co oznacza ktore pole i co tam wstawiac, tak wiec to skape wprowadzenie i znajomosc lengłydża wystarcza aby zaczac bawic sie oficjalnym edytorem.


Jeszcze czynnosci przygotowawcze:
W pliku module_info.py ustawiamy sciezke dostepu do moda np:
Kod:
export_dir = "C:/Mount&Blade/Modules/moj_mod/"

Zwroccie uwage na slash '/' na koncu sciezki.

Po naniesieniu zmian w plikach .py odpalamy plik build_module.bat i mozna grac.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kowal
Peasant



Dołączył: 19 Sie 2006
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ilawa

PostWysłany: Sob 12:59, 10 Lut 2007    Temat postu:

Siemka Manitas ( i reszta chłopaków też Very Happy ) ! To znowu ja.
Tak więc z brf.'ami się już uporałem. Teraz mam problem z pythonem.
Ściągnąłem python for windows ( działa ) i module system ( DOBRY, do wersji 8.08 ). Mam w folderze wszystkie te pliki .py . Dodaje na module_items wpisy itemów, jakie chcę dodać do gry. W module_info tak jak napisałeś podaję ścieżkę do folderu gdzie mają zostać wypakowane pliki.
A kiedy klikam na bulid_module.bat to wyskakuje dos'owskie okienko z :
" Nazwa "PYTHON" nie jest rozpoznawana jako polecenie wewn. lub zewn. , program lub plik wsadowy " i niżej :
Nie można odnaleźć C:\...\Module sytem\*.pyc
Gdyby ktoś ze znających się na tym modderów mógł coś na to poradzić , to byłbym ( i pewnie nie tylko ja) wdzięczny.
Z góry dzieki !


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
_b@rtu$_
Hetman



Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 377
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poland, blisko Płocka

PostWysłany: Sob 15:24, 10 Lut 2007    Temat postu:

Musisz w zmiennych systemowych dodac odpowiedni wpis.
Tutaj
W tym topicu jest opis
Albo cosnie tak ze sciezka dostepu w module_info.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kowal
Peasant



Dołączył: 19 Sie 2006
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ilawa

PostWysłany: Sob 19:25, 10 Lut 2007    Temat postu:

Wielkie dzieki B@rtu$ !
Działa!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum poświecone modyfikacji do gry mountblade Strona Główna -> Tutorials Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin