Forum Forum poświecone modyfikacji do gry mountblade
Forum of "With Fire And Sword mod"
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

multimeshe/multimaterialy

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum poświecone modyfikacji do gry mountblade Strona Główna -> Tutorials
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Manitas
Administrator



Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 348
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 20:05, 12 Kwi 2007    Temat postu: multimeshe/multimaterialy

Multimeshe mozna stosowac dla scene propsow i scen. Podobno dzialaja tez dla broni, ale nie sprawdzalem.

Niestety, ubrania, map icony itp musza obejsc sie bez tego.

Sposob postepowania jest bardzo prosty: dzielimy model na grupy wielokatow, i kazdej z nich przydzielamy material o innej nazwie. To wlasciwie wszystko, reszte zalatwia BRFedit podczas importu.

Kilka porad praktycznych:
1. Po wykonaniu bryly modelu a przed przystapieniem do unwrapowania najlepiej jest podzielic model na grupy, i ZAPISAC, czyli:
zaznaczyc wszystkie wielokaty ktore maja nalezec do grupy -> SELECT -> NEW GROUP... -> wpisac nazwe.

Pozniej mozna sie do takiego zaznaczenia odwolac przez:
SELECT -> SELECT GROUP -> wybrac z listy

Trick: Jezeli jedna z grup jest bardziej skomplikowana niz pozostale, mozna najpierw zapisac proste grupy, a nastepnie po kolei zaznaczyc wszystkie dotychczasowe grupy naraz (select->union group) a nastepnie select -> inverse i mamy zaznaczone to co nie jest dotychczas przypisane do zadnej grupy.


2. Unwrapujemy kazda grupe osobno.

3. Z uwagi na to, ze niektore wersje Wings lubia po unwrapowaniu przypisac grupie material domyslny, ostateczny przydzial materialow wykonujemy juz po unwrapowaniu calego modelu.

4. Po wyeksportowaniu obj i zaimportowaniu do BRFedita powstanie kilka modeli w stylu: model, model.1, model.2... itp, i tak ma zostac.
Pozostaje juz tylko przydzielic kazdemu z tych modeli odpowiedni material rzeczywisty, wystepujacy w brfach materialowych.

Uwaga: BRFedit po zaimportowaniu lubi wrzucic material o nazwie takiej jaka byla nadana w Wings do zakladki MAT, trzeba go stamtąd usunąć, inaczej gra nie odpali.


To tyle na poczatek,
Jezeli cos jest niejasne prosze o pytania


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum poświecone modyfikacji do gry mountblade Strona Główna -> Tutorials Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin