Forum Forum poświecone modyfikacji do gry mountblade
Forum of "With Fire And Sword mod"
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Pare slow o texturowaniu

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum poświecone modyfikacji do gry mountblade Strona Główna -> Tutorials
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Manitas
Administrator



Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 348
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 14:05, 07 Lis 2006    Temat postu: Pare slow o texturowaniu

Kiedy model jest gotowy, zaznacz go i z prawego menu (prawy klawisz myszy) wybierz UV Mapping, pojawi się nowe okno.

Jedna z metod:
- Przejdź w tryb krawędzi 'E' i zaznacz te krawędzie na których chcesz pociąć swój model. (trudno opisać dokładnie jak ciąć, trzeba po prostu poćwiczyć) i z prawego menu wybierz 'Mark Edges For Cut'.

- z prawego menu wybierz Continue -> Unfolding.
Powinno pojawić się okienko z unwrapem. Jeżeli jesteś zadowolony z efektu, możesz poprzesuwać/skalować/obracać powstałe powierzchnie aby jak najlepiej wykorzystać powierzchnię tekstury.

Następnie z prawego menu wybierz 'Create texture' jest tu kilka opcji:
- Size: wiadomo.
- Background - zaznacz opcję 'color'
- Draw Edges - wybierz 'Draw All Edges'

powinny zniknąć te śmieszne literki, a pozostać tylko biała kartka z narysowanymi 'szprychami'

Z górnego menu wybierz Window -> Outliner.
powinna tam być miniaturka wykonanego przed chwilą obrazka. Kliknij na nim prawym i wybierz Export - eksportuj do ulubionego formatu graficznego oprócz JPG.


Teraz przenieś się do ulubionego programu graficznego, otwórz stworzony przed chwilą plik, i (najlepiej na nowej warstwie ) namaluj na nim teksturę.

I gotowe. Możesz jeszcze podejrzeć jak wygląda nowo zrobiona tekstura w wingsach. W tym celu trzeba zaimportować teksturę z powrotem do Wings. Z górnego menu wybierz File -> Import Image i wskaż teksturkę.
Następnie w Outlinerze kliknij prawym na teksturce i wybierz 'Pick Up Image', potem kliknij prawym na materiale do którego podpięty jest model i wybierz 'Drop Picked Object'.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Manitas
Administrator



Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 348
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 14:06, 07 Lis 2006    Temat postu:

Cytat:
Manitas - czy mógłbyś jeszcze napisać pare rad o robieniu samej tekstury, zwłaszcza dla ciuchów ? Z uwzględnieniem kanału alpha i jak uniknąć świecących ubrań ? Na forum M i B jest ten wątek kilka razy poruszany ale w różnych miejscach tak że ciężko się połapać o co chodzi.
Pisze to bo próbowałem reteksturować kilka ubrań - no i swiecą mi teraz te ubrania jakby były z poliestru ....
Myślę że teksturowanie to najważniejsza część pracy nad modem - bo nawet z tych modeli co już są można moda w wersji alfa zacząć powoli składać do kupy.
pozdr
kosc
Jeżeli chodzi o ubrania, to wystarczy po prostu zaimportować materiał z któregoś z nieświecących się oryginalnych ubrań, zmienić tylko nazwę tekstury.

Jeżeli chcesz aby część modelu się świeciła a część nie, musisz zaimportować świecący materiał i edytować alphę - w każdym programie graficznym robi się to inaczej, ale z grubsza jest to biało-czarny obrazek o takiej samej wielkości jak obrazek oryginalny. miejsca które nie mają swiecić powinny być całkiem czarne.
Alpha może też być wykorzystana do ustawienia przeźroczystości, wtedy 0 - całkowicię przeźroczysty, 255 - całkowicie nieprzeźroczysty.

Więcej może napiszę jutro, tutaj nie mogę odpalić nawet brfedit.
No i mogę na ten temat wypowiadać się tylko teoretycznie, moja karta to gf2mx, więc nie dane mi jest oglądać żadnych shaderów.


Edit: sprawdziłem,
Winę za świecenie ponosi shader, najprawdopodobniej masz ustawiony iron_shader.

Materiał powinien wyglądać tak:
shader: agent_shader
faloff,bump,enviro: none
specular: 0
flagi: blend, blend add, blend multiply


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Manitas
Administrator



Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 348
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 14:07, 07 Lis 2006    Temat postu:

Na dzisiejszych zajęciach zajmiemy się unwrapowaniem prostego murka.


Czerwone linie to te na których model zostanie pocięty. Zwróćcie uwagę że w dwóch miejscach jest on rozcięty pionowo, inaczej powstałyby 'pierścienie' których nie da się rozłożyć na płaszczyźnie bez zagięć.

Czyli mając je zaznaczone dajemy 'mark edges for cut' -> 'continue' -> 'unfolding'

Rezultat jest niezbyt zachęcający:

Należy zrobić z tym porządek, czyli poobracać części (rotate), powiększyć te które są za małe (scale uniform), zmniejszyć za duże.
Niektóre części są swoimi lustrzanymi odbiciami - wystarczy wtedy jednej z nich zrobić FLIP, odpowiednio obrócić i nałożyć na drugą.

Ten sam obrazek trochę uporządkowany:


Dobrze jest sobie poćwiczyć manipulowanie częściami zanim zacznie się teksturować na poważnie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum poświecone modyfikacji do gry mountblade Strona Główna -> Tutorials Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin