Forum Forum poświecone modyfikacji do gry mountblade
Forum of "With Fire And Sword mod"
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

New model makers, please read this before you do anything.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum poświecone modyfikacji do gry mountblade Strona Główna -> Tutorials
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Manitas
Administrator



Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 348
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 14:10, 07 Lis 2006    Temat postu: New model makers, please read this before you do anything.

Some guidelines for new model makers to save them from wasting efforts.

First thing: it's best to learn to texture before you start making models. If you know how to texture already, you probably don't have to read this further. If you don't - just let me say that if you don't know how to unwrap and apply textures, chances are you also don't know how to make models properly.
Not so bad unwrapping tutorial can be found here: [link widoczny dla zalogowanych]


But if you insist on not learning to texture, few more basic tips.

    1. A model should be one continuous object. If you really have reasons to make it consist of several objects, think twice, and preferably find a way to make it as one.

    2. No intersecting faces or overlapping objects! Intersections are bad, they produce ugly artifacts, z-fighting issues and many other problems including inability to texture a model.

    3. Use BRIDGE to make holes.

    4. The only allowed polygons are triangles, always triangulate all the faces when you feel your model is ready.

    5. Save polygon count! The true polycount is number of faces after triangulation. A dagger which consists of more than 100 tris is a CRIME.


===============================================

    1. Model powinien być pojedynczym obiektem, jeżeli uważasz że masz powody aby składał sie z kilku obiektów, pomysl jeszcze raz i znajdz sposob aby byl jednym obiektem.

    2. Zadnych przecinajacych sie powierzchni ani obiektow. kazda krawedz pojawiajaca sie w modelu powinna byc wymodelowana.

    3.Do robienia dziur sluzy funkcja BRIDGE.

    4. Liczba trojkatow w modelu powinna byc adekwatna do jego zlozonosci. Sztylet skladajacy sie ze 100 trojkatow to zbrodnia. Zbroja skladajaca sie z 1000 jest do zaakceptowania. Nie robisz modelu na konkurs, tylko do gry.

    5. Uzywanie funkcji SMOOTH to zbrodnia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum poświecone modyfikacji do gry mountblade Strona Główna -> Tutorials Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin