Forum Forum poświecone modyfikacji do gry mountblade
Forum of "With Fire And Sword mod"
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

"Menazeria" Szyszaka
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum poświecone modyfikacji do gry mountblade Strona Główna -> Place where you can show your works (incompleted items)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tyrell
Noble



Dołączył: 18 Paź 2006
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 20:13, 22 Lis 2006    Temat postu: "Menazeria" Szyszaka

Postanowilem zalozyc osobny watek o przeroznych wersjach szyszakow. Chyba juz czas opuscic dzial broni i wprowadzic nieco porzadku w tym .... hmmm.

Jak na razie prace posuwaja sie niezle. Gotowe sa modele dwoch papenow malego i wiekszego, teraz pracuje nad "szyszakiem zwyklym". w planach jeszcze dwa husarskie a potem texturowanie.

W zwiazku z zagadnieniem "szyszaka zwyklego" mam pytanie do ... no wlasnie, chyba do kogos kto zna nieco lepiej owczesna epoke. Zauwazylem ze oslona twarzy jest dosc zblizona do tej jaka byla stosowana w przylbicy choc oczywiscie duzo bardziej "azurowa" Smile. Pytanie brzmi, czy oslona szyszaka byla podnoszona w czasie walki, jesli tak to mniej wiecej na jaka wysokosc, a moze podnoszono ja tylko podczas zakladania i zdejmowania helmu. Wiem ze szyszaki byly szeroko stosowane przez formacje arkebuzerow co sugerowaloby ze byly podnoszone i na czas walki. Pomyslalem sobie ze moznaby zrobic dwa szyszaki jeden z podniesiona i jeden z opuszczona oslona twarzy, ale aby kontynuowac prace musze znac odpowiedz. Na razie wyglada to mniej wiecej tak.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

pozdr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
_b@rtu$_
Hetman



Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 377
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poland, blisko Płocka

PostWysłany: Śro 20:25, 22 Lis 2006    Temat postu:

Jesli chodzi o miejsce dla tematu to najlepiej w clothers,armors.Tam mozesz robic topici najlepiej o kazdym przedmiocie oddzielnie(podobny rozniacy sie jedynie polozeniem szubicy moze byc w tym samym topicu).Bedzie latwiej potem jakas liste zrobic.No i latwiej jest sie wypowiadac do danego modelu.Nie ma balaganu.Poza tym mimo ze tam jest miejsce na gotowe przedmioty, mysle ze smialo mozesz zamieszczac tam swoje prace gotowe i ledwie zaczete(spojz jak to wyglada w tamtejszych tematach, moze poza tematem koscia bo on ma wszystkie ciuchy w jednym).

A szyszak jak najbardziej wpozo Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Beleg
Rotamaster



Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 289
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

PostWysłany: Śro 21:13, 22 Lis 2006    Temat postu:

Tak, szyszak z oslona "azurowa" mógl ja miec zamknieta lub otwrta. Cenna inicjatywa, Tyrell. Jednak taka oslona nie byla popularna na kontynencie, za to bardzo szeroko- w Anglii od czasó rewolucji (m.in. slynne oddzialy ironsides). W tym czasie w Niemczech, francji i na kontynencie bardziej polpularny byl typ z zaslona z jednej, dosc waskiej sztabki. Z kolei polskie szyszaki (glównie husarskie) charakteryzowaly sie owa rozbudowana oslona twarzy w ksztalcie 'serca", co swiadczy tez o wiekszym znaczeniu walki wrecz (taka zaslona byla lekka i funkcjonalna, mogla wytrzymac nawet strzal z muszkietu z dalszej odleglosci, czego przypadek zanotowal jeden z pamietnikarzy). Ale jak mówie nie bylo tu regul i panowala wielka dowolnos c w nazewnictwie, dlatego podzial który przyjelismy jest tylko jednym z mozliwych.

Szybko wyszukalem kilka obrazków szyszaków husarskich, nie za wiele bo mam tylko chwile:
Szyszak husarski:
[link widoczny dla zalogowanych]

Późny szyszak husarski:
[link widoczny dla zalogowanych]

Różne
Po kolei:
-kapalin husarski
-szyszak "wschodni" (ozdobny)
dalej-różne części oporządzenia ( w tym szyszaki husarski zwykle)

[link widoczny dla zalogowanych] -nietypowy helm, bez oslony policzków

Generalnie glówna róznica miedzy typem szyszaka husarskiego "wczesnego" a "póznego" byl grzebien na glowie ( wydatny w tym drugim) i zdobienia.
Wystarczy czy mam jeszcze poszukac?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tyrell
Noble



Dołączył: 18 Paź 2006
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 22:12, 22 Lis 2006    Temat postu:

Moze krotko odpowiem na kilka pytan.

Cytat:

Jesli chodzi o miejsce dla tematu to najlepiej w clothers,armors.Tam mozesz robic topici najlepiej o kazdym przedmiocie oddzielnie(podobny rozniacy sie jedynie polozeniem szubicy moze byc w tym samym topicu).Bedzie latwiej potem jakas liste zrobic.No i latwiej jest sie wypowiadac do danego modelu.Nie ma balaganu.Poza tym mimo ze tam jest miejsce na gotowe przedmioty, mysle ze smialo mozesz zamieszczac tam swoje prace gotowe i ledwie zaczete(spojz jak to wyglada w tamtejszych tematach, moze poza tematem koscia bo on ma wszystkie ciuchy w jednym).


Z miejscami "publikacji" jak widze jest spory balagan Wink, tak wiec nastepne przedmioty bede wrzucal juz do dzialu "Items (completed)", a szyszaki "w trakcie prac" niech moze pozostana tutaj, jak skoncze na 95% wszystkie modele to zaloze podobny topic i w tamtym dziale tak by wszystko bylo zgodnie z procedura.

Cytat:

Tak, szyszak z oslona "azurowa" mógl ja miec zamknieta lub otwrta. Cenna inicjatywa, Tyrell. Jednak taka oslona nie byla popularna na kontynencie, za to bardzo szeroko- w Anglii od czasó rewolucji (m.in. slynne oddzialy ironsides).


No i jestem w kropce Smile, budujac model opieralem sie jedynie na tych materialach i uwagach ktore zostaly zamieszczone na naszej stronie, a tu prosze Wink , wnioskuje jednak ze pomimo faktu iz byl to model rzadki nic to nie zmienia i bedzie on czescia moda. Jesli jednak jest inaczej to daj mi znac wtedy moze cos poczniemy z tym nieszczesnym szyszakiem w koncu tylko niewielka przerobka dzieli go od niezlego nocnika Razz. A tak powaznie czy mam robic dwie wersje tego helmu ?? czy tylko jedna zamknieta, o ile oczywiscie ten typ zostaje.

Cytat:

Wystarczy czy mam jeszcze poszukac?


Generalnie wystarczy, chyba zalapalem w czym rzecz. Oczywiscie w razie watpliwosci bede pytal.

Na koniec jeszcze jedno drobne pytanie "korygujace", czy wszystkie szyszaki z prostym nosalem to Pappenheimery ??.

Pozdr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Beleg
Rotamaster



Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 289
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

PostWysłany: Śro 23:05, 22 Lis 2006    Temat postu:

Cytat:
No i jestem w kropce , budujac model opieralem sie jedynie na tych materialach i uwagach ktore zostaly zamieszczone na naszej stronie, a tu prosze , wnioskuje jednak ze pomimo faktu iz byl to model rzadki nic to nie zmienia i bedzie on czescia moda. Jesli jednak jest inaczej to daj mi znac wtedy moze cos poczniemy z tym nieszczesnym szyszakiem w koncu tylko niewielka przerobka dzieli go od niezlego nocnika . A tak powaznie czy mam robic dwie wersje tego helmu ?? czy tylko jedna zamknieta, o ile oczywiscie ten typ zostaje.

Wiem, ale niczym sie nie przejmuj- rób szyszaki z oslona 'azurowa"- to ze byly rzadkie w Polsce nie znaczy ze ich nie bylo. Zrób jedna wersje "normalna" i jedna czerniona. Jesli chcesz mozesz tez zrobic jeden helm otwarty, ale nie musisz.
Cytat:
Na koniec jeszcze jedno drobne pytanie "korygujace", czy wszystkie szyszaki z prostym nosalem to Pappenheimery ??.

Cóz, jak juz mówilem panuje tu ogromne zamiesszanie terminologiczne, i mimo prób nie da sie nigdy ustalic jednej wersji. Ja przyjalem ze helmy z azurowa oslona to szyszaki 9po angielsku nazywane "pot" lub "lobster tail"), zas pappenhaimery- z pojedyncza sztabka, ale tak naprawde to wszytsko przenikalo sie. W Niemczech szyszakiem nazywano helm o specyficznych zdobieniach proweniencji tureckiej (glównie dotyczylo to dzwonu i nakarczka), zas "pappenhaimer" (nazwa od swietnego dowódcy kawalerii cesarskiej) masowo wprowadzono podczas wojny trzydziestoletniej jako alternatywe dla ciezkich i nieporecznych kirasjerskich helmów przylubicowych. Generalnie byl to juz helm produkowany masowo, bez zdobien, ale jak mówilem nie bylo tu reguly. trzymajmy sie juz przyjetej wersji.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tyrell
Noble



Dołączył: 18 Paź 2006
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 10:39, 24 Lis 2006    Temat postu:

Czas na pozny szyszak husarski. Wyszlo 552 poly czyli o 100 wiecej od papenow, ktore ostatecznie osiagnely poziom 450 i 458. Niestety grzebien, nosal i podciete policzki maja swoje wymagania, moze jeszcze cos gdzies uproszcze, ale .... zobaczymy. A wyglada to tak.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

I ostatni troche podkolorowany.

[link widoczny dla zalogowanych]

Pozdr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Beleg
Rotamaster



Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 289
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

PostWysłany: Pią 11:53, 24 Lis 2006    Temat postu:

Wspanialy! Chyba najladniejszy model helmu jaki dotad widzialem. Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
_b@rtu$_
Hetman



Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 377
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poland, blisko Płocka

PostWysłany: Pią 13:02, 24 Lis 2006    Temat postu:

Ladny.Mozesz mi wyslac swoje helmy na: [link widoczny dla zalogowanych] .Chcialbym cos zobaczyc.Tam gdzie serduszko na bocznej oslonie daj hole.Bedzi przezroczyste.
Pozdro.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tyrell
Noble



Dołączył: 18 Paź 2006
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 16:53, 07 Gru 2006    Temat postu:

Ostatni z serii szyszakow wersja ciagle niedoskonala i bez textur. Wciaz mam watpliwosci czy ten model moze uchodzic za wczesny szyszak, wiec jesli bys znalazl chwile Beleg to daj mi znac czy taki model moze byc, czy wymaga jednak przerobki.

[link widoczny dla zalogowanych]

pozdr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tyrell
Noble



Dołączył: 18 Paź 2006
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 19:34, 07 Gru 2006    Temat postu:

No to jeszcze model poprawiony, wstepnie skonczony z ... 1/3 textury Smile.

[link widoczny dla zalogowanych]

pozdr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Beleg
Rotamaster



Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 289
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

PostWysłany: Czw 19:50, 07 Gru 2006    Temat postu:

Jakdla mnie to bardzo ladny szyszak husarski. gdybys jednak znalazl jeszcze sposób na wyciecie tego serduszka na policzku (popularny motyw ludowy, gdy dokladnie sie przyjrzec zbroje husarskie pelne sa podobnych, niewyszukanych ale nawet ladnych ludowych smaczków, np. gwiazdki, serduszka itp.). Chyba Bartus mówil ze jest to mozliwe, aczkolwiek i bez tego jest dobrze.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tyrell
Noble



Dołączył: 18 Paź 2006
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 20:04, 07 Gru 2006    Temat postu:

Tak wyciecie jest mozliwe z tego co wiem przynajmniej na dwa sposoby, po pierwsze mozna zrobic model z wycietym serduszkiem ale bedzie mial wiecej poly Smile, albo mozna nadac texturze maske przezroczystosci i tam wyciac serduszko, na razie jednak musze przetestowac shadery bo nie mam pojecia czy mozna mieszac jednoczesnie dwie maski to znaczy ta i specular. A poza tym z tego co widzialem szyszaki mialy dosc czesto cos w rodzaju podpinki chroniacej glowe, oczywiscie w podpince mogl byc otwor ale ..... Wink . Wszystko na razie przed nami wiec jeszcze zobaczymy, na razie najwazniejsze jest czy ksztalt szyszaka, wielkosc nosala itd, odpowiada wczesnej jego wersji. Jak rozumiem wszystko pasuje i mozna go uznac za wczesny szyszak husarski jesli tak to fajnie Smile.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Manitas
Administrator



Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 348
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 22:58, 07 Gru 2006    Temat postu:

Niezly, uzyles enviro map?

Co do przezroczystosci + specular, Thorgrim twierdzi ze to mozliwe ale trzeba napisac wlasny shader.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tyrell
Noble



Dołączył: 18 Paź 2006
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 23:52, 07 Gru 2006    Temat postu:

Fajnie ze istnieje mozliwosc mieszania map, to by bardzo pomoglo, mam tylko nadzieje ze szadery to nic skomplikowanego i ze zdolam w miare szybko sie ich nauczyc. Na razie nie eksperymentowalem jeszcze z wlasnymi szaderami gdyz nie bardzo wiem jak taki szader mialby wygladac ale samo ograniczenie max ilosc znakow pozwala miec nadzieje ze jakos to w koncu rozgryze.
Z moich osobistych doswiadczen wynika ze M&B najprawdopodobniej nie obsluguje poprawnie environment map Crying or Very sad , w grze sa chyba dwie takie mapy steel i steel_medium obie zastapione mapa weapons1 ..... juz bez mapy otaczania i z innym szaderem, szkoda.
U mnie wyglada to dosc nieciekawie Crying or Very sad , ale ja mam stara karte no i testy byly robione na M&B 0.751, nowa wersja byc moze juz sobie z tym radzi.

[link widoczny dla zalogowanych]

Wiesz moze cos wiecej na temat nowych animacji typu "miecz+pochwa" bo z tego co pisal mi Bartus wynika ze w brf edicie wszystko jest ok a w grze juz niestety nic nie dziala. Z tego co pamietam morfing twarzy wymagal ingerencji w kod moze i tu trzeba zrobic cos wiecej nizli tylko podmienic przedmioty z nieanimowanych na animowane.

pozdr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Manitas
Administrator



Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 348
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 11:32, 08 Gru 2006    Temat postu:

Nie wiem co masz na myśli przez ograniczenie ilości znaków w shaderach,
ale o ile mi wiadomo do definiowania shaderów służy specjalny język. Dla aplikacji opartych na D3D jest to HLSL bodajże.

Co do vertexanimacji, niestety nie mam o tym pojęcia. Dopiero niedawno udało mi sie odpalić M&B na moim rzęchu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum poświecone modyfikacji do gry mountblade Strona Główna -> Place where you can show your works (incompleted items) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin